Verkoopsvoorwaarden
Op alle bestellingen zijn onderstaande algemene voorwaarden van toepassing. Bij het plaatsen van een bestelling verbind je je ertoe akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.
Ondernemersgegevens
Pasar vzw (de verkoper)
Haachtsesteenweg 579 1030 Brussel
Btw-nummer BE 0410.130.351
Ondernemingsnummer 0410.130.351
Hoe kan ik lid worden?
Je kan aansluiten bij Pasar vzw door het betalen van een lidmaatschapsbijdrage. Dit kan door overschrijving via een bankinstelling, via een SEPA-domiciliëring of een directe betaling online. Je kan op onze website je lidmaatschap direct in orde brengen.
Als lid ontvang je Pasar-magazine en/of Campertijd, een PasarPas (met toegangscode op de beveiligde ledenpagina’s op de website), een lichamelijke ongevallenverzekering (voor al jouw gezinsleden) voor activiteiten georganiseerd door Pasar vzw en/of haar lokale afdelingen.
Het is verboden, zonder schriftelijke toestemming van Pasar vzw, tekst- en/of beeldmateriaal over te nemen uit Pasar-magazine en/of Campertijd, te publiceren, te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken. Bij overtreding zullen wij juridische stappen ondernemen.
Als lid kan je deelnemen aan alle activiteiten die door Pasar vzw of de lokale afdelingen georganiseerd worden (al dan niet gratis of meestal met een ledenkorting).
De lidmaatschapsbijdrage geldt voor 12 maanden en de einddatum wordt vermeld op jouw PasarPas. Lidgelden worden gekoppeld aan de index.
Pasar-magazine verschijnt 10 x per jaar, Campertijd 4 x en wordt bezorgd via BPost. Katernen, bijlagen, aantal pagina’s en prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Stopzetting lidmaatschap
Wens je je lidmaatschap niet te verlengen, meld dit schriftelijk, uiterlijk 6 weken voor je vervaldatum van je lidmaatschap via leden@pasar.be of via het postadres (Pasar vzw, Ledenadministratie, Haachtsesteenweg 579, 1030 Brussel).
Het lidmaatschap stopt automatisch bij stopzetting van de betaling. Een lidmaatschap onderbreken tijdens de lidmaatschapsperiode geeft geen recht op pro rata terugbetaling.
Voor wijzigingen en vragen: contacteer 02 246 36 46 steeds in de voormiddag van 8u30 tot 12u30 of mail naar leden@pasar.be.
Verlies en schade door verzending
Pasar vzw is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van artikelen tijdens de verzending via BPost.
Problemen? Klachten?
Als je opmerkingen, vragen of problemen hebt over je lidmaatschap, of een klacht van welke aard dan ook, dan horen wij het graag zo snel mogelijk. Stuur klachten via mail naar leden@pasar.be, bel ons op 02 246 36 46 steeds in de voormiddag van 8u30 tot 12u30 of stuur een brief naar Pasar vzw, Ledenadministratie, Haachtsesteenweg 579 te 1030 Brussel. Wij contacteren je spoedig om de klacht te bespreken en op te lossen.
Bevoegde rechtbank
Bij geschillen zijn de rechtbanken van België bevoegd.
Hoe kan ik andere Pasar-producten kopen?
Prijzen
Prijzen zijn weergegeven in euro, inclusief btw, exclusief verzendingskosten.
Bestelling en totstandkoming overeenkomst
Je kan een bestelling plaatsen via de webshop. Na een bestelling krijg je een e-mail ter bevestiging met een samenvatting van je order. Je hebt 14 dagen bedenktermijn om te verzaken aan je bestelling en deze te retourneren in zijn originele verpakking (zie verzakingsrecht). Na afloop van deze termijn kan de aankoop niet meer ontbonden worden en blijf je eigenaar van de gekochte goederen. Om misverstanden en teleurstelling te voorkomen, adviseren wij dat je bij vragen over een artikel contact met ons opneemt. Je kan ons secretariaat elke werkdag telefonisch bereiken van 9u tot 12u30 op het nr. 02 246 36 46. Of stuur een mail naar webshop@pasar.be. Wij helpen je graag verder.
Je dient volledig en op waarheid berust de bestelling uit te voeren volgens de geijkte procedure van de webshop. Foutieve informatie waardoor een vlotte levering in het gedrang komt, is de verantwoordelijkheid van de koper. Het is tevens de verantwoordelijkheid van het lid en de klant om zijn paswoord vertrouwelijk te houden om misbruik te voorkomen.
Aansprakelijkheid
Het gebruik van alle producten van Pasar vzw is op eigen risico. Pasar vzw kan dan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor verkeerd gebruik van de producten.
Betaling
Je kan je bestelling in de webshop van Pasar vzw onmiddellijk online betalen. De bestelling wordt alleen verzonden als deze betaald is. Bij verkoopacties die van dit principe afwijken, zal dat zo gecommuniceerd worden.
Ledenkorting
De eventuele ledenkorting wordt automatisch verrekend bij de bevestiging.
Verzending
Alle pakketten worden verstuurd met de post of een verzendfirma. De verzendingskosten worden automatisch verrekend bij de bevestiging. We streven ernaar alle pakketten te verzenden binnen de vijf werkdagen na ontvangst van betaling.
Verzakingsrecht
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product. Melding dient schriftelijk (of via e-mail op webshop@pasar.be) te)gebeuren.
Beschadigde artikelen en fabricagefouten
Wij verpakken en verzenden onze artikelen steeds met de grootste zorg zodat de kans op schade tijdens de verzending tot het minimum beperkt wordt. Alle artikelen worden ook zorgvuldig nagekeken op eventuele fabricagefouten. Mocht je toch een beschadiging vaststellen, kan het pakket na overleg binnen de zeven werkdagen worden teruggestuurd. Dit zal na onze beoordeling (retourneren in oorspronkelijke verpakking/ongeopend en in ongeschonden staat) ook worden terugbetaald. Meldt fabrieksfouten/defecten via mail binnen twee werkdagen na ontvangst. Voor het bepalen van deze datum hanteren wij de trackingsgegevens van Bpost. Wij zijn niet aansprakelijk voor de retourzending. Na ontvangst van het retourpakket wordt het artikel, als het voorradig is, opnieuw verzonden. Is het artikel niet meer voorhanden, dan wordt het geld terug op uw rekening gestort.
Voorwaarden retourzendingen
Binnen 14 dagen na ontvangst kan je ons het pakket terugsturen (zie verzakingsrecht en beschadigde artikelen). Terugsturen kan onder de volgende voorwaarden: je brengt ons vooraf schriftelijk op de hoogte via webshop@pasar.be en de artikels worden geretourneerd in ongeschonden staat en de originele verpakking. De verzendingskosten en verzendingsrisico’s bij retour zijn voor eigen rekening. Na ontvangst van het retourpakket storten wij het betaalde bedrag (exclusief verzendingskosten) terug. Als de producten niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht zijn, wordt het bedrag niet terugbetaald. Te laag gefrankeerde retourzendingen worden niet teruggenomen door Pasar vzw, ongeacht de reden van retour. Retouradres: Pasar vzw, Slingerweg 9, 3600 Genk.
Verlies en schade door verzending
Pasar vzw is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van artikelen tijdens verzending via de BPost of een andere leverancier.
Copyright
Het is verboden, zonder schriftelijke toestemming van Pasar vzw, tekst- en/of beeldmateriaal over te nemen, te publiceren, te verveelvoudigen of anderszins te gebruiken. Bij overtreding zullen wij juridische stappen ondernemen.
Problemen? Klachten?
Heb je opmerkingen, vragen of problemen over je bestelling, of een klacht van welke aard dan ook, dan horen wij het graag zo snel mogelijk, en dat binnen de 4 dagen na verzending van het pakket. Stuur klachten naar webshop@pasar.be. Daarna nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Bevoegde rechtbank
De rechtbank van Brussel is exclusief bevoegd.